Kliknij przycisk Start, wskaż polecenie Wszystkie programy, wskaż polecenie Narzędzia administracyjne, a następnie kliknij polecenie Administracja centralna programu SharePoint.
W sekcji Konfiguracja serwera wirtualnego kliknij przycisk Konfiguruj ustawienia serwera wirtualnego.
Na stronie listy serwerów wirtualnych kliknij nazwę serwera wirtualnego, który chcesz konfigurować.
Na stronie ustawień serwera wirtualnego w sekcji Zarządzanie serwerem wirtualnym kliknij pole Ustawienia ogólne serwera wirtualnego.
W sekcji Domyślna strefa czasowa zaznacz strefę czasową, która ma być używana we wszystkich witrynach i podwitrynach w obszarze serwera wirtualnego.
W sekcji Domyślny szablon przydziału zaznacz szablon przydziału, który ma być używany jako domyślny szablon witryn.
W przypadku braku szablonów przydziału, można utworzyć szablon za pomocą strony zarządzania szablonami przydziału. Należy zauważyć, że po określeniu domyślnego szablonu serwera wirtualnego nadal można wybrać inny szablon do tworzenia witryny.
W sekcji Tag inteligentny Nazwa i ustawienia obecności zaznacz opcję Tak lub Nie obok pola Włącz tag inteligentny Nazwa osoby i opcję Stan online dla członków, aby wyświetlać te informacje dla wszystkich witryn w obszarze serwera wirtualnego.
W sekcji Maksymalny rozmiar pliku wpisz maksymalny dozwolony rozmiar pliku.
W sekcji Alerty określ ustawienia alertów:
Zaznacz opcję Włączony lub Wyłączony, zezwalając lub nie zezwalając na alerty we wszystkich witrynach w obszarze serwera wirtualnego.
Jeżeli wybierzesz opcję zezwolenia na alerty i chcesz ograniczyć liczbę alertów, które mogą tworzyć użytkownicy, wprowadź wartość w polu Maksymalna liczba alertów, które użytkownik może utworzyć. Aby zezwolić na nieograniczoną liczbę alertów, zaznacz opcję Nieograniczona liczba.
W sekcji Sprawdzanie poprawności zabezpieczeń stron sieci Web określ następujące ustawienia:
Zaznacz opcję Włączony lub Wyłączony, zezwalając lub nie zezwalając na sprawdzanie poprawności zabezpieczeń stron sieci Web.
Aby ustawić czas wygaśnięcia, zaznacz pole Po, a następnie wpisz czas, po którym przestanie obowiązywać sprawdzanie poprawności zabezpieczeń, lub zaznacz pole Nigdy, aby sprawdzanie poprawności obowiązywało bez ograniczeń.
W sekcji Wyślij nazwę i hasło użytkownika w wiadomości e-mail zaznacz jedno z pól Tak lub Nie, aby zezwolić lub uniemożliwić opcję.
W sekcji Biblioteki dokumentów obsługujące pocztę e-mail zaznacz opcję, aby zezwalać na wstawianie załączników:
Zaznacz opcję Tak lub Nie, zezwalając lub uniemożliwiając wstawianie załączników e-mail.
W polu Serwer folderu publicznego i ścieżka katalogu głównego wpisz nazwę komputera z uruchomionym programem Microsoft Exchange Server i ścieżkę do folderu głównego folderów publicznych programu Exchange Server na tym serwerze.
Po włączeniu załączników e-mail określ częstotliwość i pory sprawdzania załączników e-mail w folderze publicznym.
W sekcji Obsługa zdarzeń zaznacz jedną z opcji Włączony lub Wyłączony, aby zezwolić lub uniemożliwić obsługę zdarzeń. Jeśli funkcja ta jest włączona, można pisać kod obsługujący zdarzenia oraz w ustawieniach biblioteki dokumentów określać kod używany dla poszczególnych bibliotek dokumentów.