Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Pokaż wszystkoPokaż wszystko

Konfigurowanie ustawień poczty e-mail

Konfigurowanie ustawień poczty e-mail

Aby używać serwera SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) w programie Internetowe usługi informacyjne firmy Microsoft do wysyłania wychodzących wiadomości e-mail za pomocą programu Microsoft Windows SharePoint Services, należy skonfigurować serwer SMTP, zezwalając na dostęp anonimowy i przekazywanie wiadomości e-mail. Ustawienia e-mail dla programu Windows SharePoint Services można określić za pomocą funkcji Administracja centralna programu SharePoint albo wiersza polecenia.

Konfigurowanie serwera SMTP w usługach IIS pod kątem programu Windows SharePoint Services

Uwaga  Aby wykonać tę procedurę, należy być zalogowanym jako członek grupy Administratorzy na komputerze lokalnym albo należy być zalogowanym przy użyciu konta będącego członkiem grupy administratorów programu SharePoint i któremu udzielono uprawnień administrowania usługami IIS.

  1. Kliknij przycisk Start, wskaż polecenie Programy, wskaż polecenie Narzędzia administracyjne, a następnie kliknij polecenie Menedżer internetowych usług informacyjnych (IIS).
  2. Kliknij znak plus (+) znajdujący się obok nazwy serwera zawierającego serwer SMTP, który chcesz konfigurować.
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy serwer wirtualny SMTP, który chcesz skonfigurować, a następnie kliknij polecenie Właściwości.
  4. Na karcie Dostęp w sekcji Kontrola dostępu kliknij przycisk Uwierzytelnianie.
  5. W oknie dialogowym Uwierzytelnianie w sekcji Wybierz dopuszczalną metodę uwierzytelnienia dla tego zasobu sprawdź, czy zostało zaznaczone pole Dostęp anonimowy.
  6. Kliknij przycisk OK.
  7. Na karcie Dostęp w obszarze Ograniczenia przekazywania kliknij przycisk Przekazuj.
  8. W sekcji Wybierz, który komputer może przekazywać przez ten serwer wirtualny zaznacz opcję Wszystkie z wyjątkiem wymienionych poniżej.
  9. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć okno dialogowe Ograniczenia przekazywania.
  10. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć okno dialogowe Właściwości.

Używanie administracji centralnej programu SharePoint do konfigurowania ustawień poczty e-mail

Ustawienia poczty e-mail są określane dla serwera lub farmy serwerów. Można też określić ustawienia poczty e-mail dla określonego serwera wirtualnego. Ustawienia serwera wirtualnego są nadrzędne wobec ustawień określonych na stronach administracji centralnej programu SharePoint. Ustawienia serwera wirtualnego należy określić, jeśli dla alertów serwer wirtualny ma używać serwera SMTP innego niż serwer określony w ustawieniach.

Określanie ustawień poczty e-mail dla serwera lub farmy serwerów

  1. Na stronie administracji centralnej programu SharePoint w sekcji Konfiguracja serwera kliknij przycisk Konfiguruj ustawienia serwera poczty e-mail.
  2. W polu Serwer SMTP poczty wychodzącej wpisz nazwę serwera pocztowego SMTP, który ma być używany do wysyłania wiadomości.
  3. W polu Adres od wpisz adres e-mail służący do wysyłania wiadomości e-mail.

    Adres ten będzie się pojawiać w polu Od wszystkich wiadomości e-mail z tego serwera.

    Uwaga  Żadna poczta e-mail nie jest wysyłana pod ten adres, można więc wykorzystać niemonitorowany adres e-mail.

  4. W polu Adres Odpowiedz do wpisz adres e-mail, na który użytkownicy mogą wysyłać odpowiedzi.

    Jeśli użytkownik odpowiada na wiadomość e-mail otrzymaną z serwera, to odpowiedź zostanie wysłana pod ten adres. Powinien to być adres monitorowany.

  5. W polu Zestaw znaków zaznacz używany zestaw znaków.
  6. Kliknij przycisk OK.

Określanie ustawień poczty dla serwera wirtualnego

  1. Na stronie administracji centralnej programu SharePoint w obszarze Konfiguracja serwera wirtualnego kliknij przycisk Konfiguruj ustawienia serwera wirtualnego.
  2. Na stronie listy serwerów wirtualnych kliknij nazwę serwera wirtualnego, który chcesz skonfigurować.
  3. W sekcji Zarządzanie serwerem wirtualnym kliknij pole Ustawienia poczty e-mail serwera wirtualnego.
  4. W obszarze Ustawienia poczty w polu Serwer SMTP poczty wychodzącej wpisz nazwę serwera poczty SMTP używanego do wysyłania wiadomości.
  5. W polu Adres od wpisz adres e-mail służący do wysyłania wiadomości e-mail.

    Adres pojawi się w polu Od wszystkich wiadomości e-mail wysyłanych z serwera. Żadne wiadomości e-mail nie są wysyłane pod ten adres, można więc wykorzystać niemonitorowany adres e-mail.

  6. W polu Adres Odpowiedz do wpisz adres e-mail, pod który użytkownicy mogą wysyłać odpowiedzi.

    Jeśli użytkownik odpowiada na wiadomość e-mail otrzymaną z serwera, to odpowiedź zostanie wysłana pod ten adres. Powinien to być adres monitorowany.

  7. W polu Zestaw znaków zaznacz używany zestaw znaków.
  8. Kliknij przycisk OK.

Używanie wiersza polecenia do konfigurowania ustawień poczty e-mail

Ustawienia poczty e-mail można też konfigurować w wierszu polecenia za pomocą operacji email z programem Stsadm.exe. Operacja email przyjmuje następujące parametry:

Ponadto można używać opcjonalnego parametru url, aby określić ustawienia określonego serwera wirtualnego.

W operacji email jest stosowana następująca składnia:

stsadm.exe -o email -outsmtpserver <smtp_server> 
  -fromaddress <from address> -replytoaddress <reply-to address> 
  -codepage <codepage> [-url <url>]

Na przykład, aby skonfigurować ustawienia poczty e-mail do używania serwera \\nazwa_serwera_SMTP i adresu someone@example.com dla adresów Od i Do, można ustawić następującą składnię:

stsadm.exe -o email -outsmtpserver SMTP_server_name 
  -fromaddress someone@example.com 
  -replytoaddress someone@example.com
  -codepage 65001

Aby serwer wirtualny http://nazwa_serwera używał innej strony kodowej, można zastosować następującą składnię:

stsadm.exe -o email -outsmtpserver SMTP_server_name 
  -fromaddress someone@example.com -replytoaddress someone@example.com 
  -codepage <codepage> -url http://server_name

Temat pokrewny

Konfigurowanie ustawień poczty e-mail — informacje
©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.