Logo Strona główna   Dokumenty i listy   Utwórz   Ustawienia witryny   Pomoc    Przejdź w górę do witryny Publikacje
Ikona
Dostępność informacji w organizacji gospodarczej
Spis treści
 
Strona główna
O Katedrze
Pracownicy
Działalność naukowa
Dydaktyka
Publikacje
skrypty
podręczniki
Dla pracowników
Koło naukowe PI
ITG
Poczta
Icon
                             Okładka
 
 
  Wprowadzenie 9
  1. Uwarunkowania dostępności informacji, związane z systemem informatycznym 19

    1.1. Informacja i jej dostępność 19
    1.2. Przeznaczenie systemu informatycznego 24
    1.2.1. Znaczenie informacji w zarządzaniu organizacją 25
    1.2.2. Zestrukturyzowana informacja 26
    1.2.3. Dokument elektroniczny 27
    1.2.4. Problem znaków narodowych i lokalizacja wyrobów 29
    1.2.5. Obiektywne czynniki warunkujące stosowanie Systemów Informatycznych Zarządzania 33
    1.3. System informatyczny w organizacji 44
    1.4. Realizacja dostępu do danych 49
    1.4.1. Wymiana informacji z otoczeniem 50
    1.4.2. Sieć komputerowa na terenie organizacji 54
    1.4.3. Zarzązanie informacją w przedsiębiorstwie 57
    1.5. Uwarunkowania, związane z wdrożeniem systemu 59
    1.5.1. Proces wdrożenia systemu jako projekt 63
    1.5.2. Wdrażanie systemów informatycznych 68
    1.5.3. Elementy wspomagające 71
    1.5.4. Informacja elektroniczna a restrukturyzacja 75
  2. Dostępność informacji a ciągłość procesów biznesowych 78
    2.1. Kryteria dostępności informacji 79
    2.1.1. Parametryczny sposób oceny dostępności informacji 80
    2.1.2. Zintegrowane kryterium oceny 83
    2.2. Bezpieczeństwo przetwarzanych i przechowywanych danych 85
    2.2.1. Przyczyny utraty informacji 86
    2.2.2. Ogólne aspekty bezpieczeństwa 89
    2.2.3. Zabezpieczenie przed niepowołanym dostępem 89
    2.2.4. Metody ochrony przed utratą informacji 92
    2.2.5. Sytuacje klęsk żywiołowych 98
    2.2.6. Dostępność i bezpieczeństwo informacji w sieci Internet 98
    2.2.7. Techniczne i organizacyjne aspekty bezpieczeństwa 105
    2.2.8. Rozwiązania serwerów, zapewniające wysoki poziom dostępności 107
    2.3. Odtwarzanie procesów biznesowych w przypadku katastrofy 113
    2.3.1. Niebezpieczeństwo utraty zasobów informacyjnych 114
    2.3.2. Podstawowe pojęcia związane z katastrofą 115
    2.3.3. Technologie i procedury odtwarzania systemu 117
    2.3.4. Działania organizacyjne 121
    2.4. Nowe rozwiązania technologiczne i organizacyjne do zastosowań w strukturze sieciowej organizacji 123
    2.4.1. Uwarunkowania technologiczne rozwoju systemów 124
    2.4.2. Urządzenia zdalnego dostępu 128
    2.4.3. Koncepcja Thin Client 129
    2.4.4. Serwery typu Blade 131
    2.5. Niekorzystny wpływ nowoczesnych technologii na dostępność informacji 136
  3. Metodyka działań, związanych z przywracaniem dostępności informacji 140
    3.1. Analiza procesu rozwiązywania problemów 140
    3.1.1. Podstawowe elementy postępowania 143
    3.1.2. Etapy procedury 145
    3.1.3. Korzyści z zastosowania metodyki 151
    3.2. Praktyczne przykłady zastosowania metodyki przywracania dostępności informacji 152
    3.2.1. Przypadek 1: Bank komercyjny - wdrożenie systemu 153
    3.2.2. Przypadek 2: Fabryka samochodów - eksploatacja systemu 159
    3.2.3. Przypadek 3: Zakład energetyczny - modernizacja systemu 164
  Podsumowanie 170
  Bibliografia 175
  Streszczenie 189