![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aby umożliwić użytkownikom anonimową współpracę z witryną, listą lub biblioteką programu SharePoint, można skonfigurować witrynę do obsługi dostępu anonimowego. Dostęp anonimowy umożliwia użytkownikom przeglądanie witryn, odpowiadanie na ankiety lub nawet korzystanie z list bez uwierzytelniania. Użytkownicy anonimowi nie mogą jednak dodawać plików do bibliotek.
Aby włączyć dostęp anonimowy w programie Microsoft Windows SharePoint Services, należy się najpierw upewnić, że konfiguracja internetowych usług informacyjnych (IIS) zezwala na dostęp anonimowy. Po skonfigurowaniu usług IIS można dla witryny sieci Web włączyć dostęp anonimowy na stronach administracji witryną lub przy użyciu strony Zmienianie uprawnień dotyczącej listy lub biblioteki. Aby zmienić ustawienia dostępu anonimowego w usługach IIS, należy zalogować się jako członek lokalnej grupy administratorów na serwerze. Aby zmienić ustawienia dostępu anonimowego w programie Windows SharePoint Services, użytkownik musi być członkiem grupy witryny Administrator lub grupy witryny mającej prawo Zarządzanie grupami witryny.
Dostęp anonimowy zależy od konta użytkownika anonimowego na serwerze sieci Web. Konto to jest tworzone i utrzymywane przez Internetowe usługi informacyjne (IIS), a nie przez program Microsoft Windows SharePoint Services. Domyślnie w usługach IIS konto użytkownika anonimowego nosi nazwę IUSR_nazwa_komputera. Po włączeniu dostępu anonimowego w programie Windows SharePoint Services konto uzyskuje dostęp do witryny programu SharePoint.
Ostrzeżenie Aby utworzyć lepiej zabezpieczoną witrynę, listę lub bibliotekę, nie należy włączać dostępu anonimowego. Włączenie dostępu anonimowego pozwala użytkownikom korzystać z list, dyskusji i ankiet zajmując miejsce na dysku serwera i inne zasoby. Umożliwia to ponadto uzyskiwanie przez anonimowych użytkowników informacji o witrynie, w tym adresów e-mail i treści ogłoszonych na listach, w bibliotekach i w dyskusjach.