5. WNIOSKIPodstawą działalności dydaktycznej powinno być wykorzystanie
takich instrumentów, aby treści przekazywane w procesie kształcenia były
przedstawione w jak najlepszy dla uczestnika sposób. Wykorzystanie nowoczesnych
technologii informatycznych niewątpliwie podnosi jakość prowadzonego procesu
dydaktycznego.
Najlepszym rozwiązaniem jest kompletny system, czy też platforma e-learningowa,
którą w przypadku Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej
została Platforma Moodle. Poprzez wdrożenie jej i akcje propagujące staje się
ona coraz częstszym narzędziem wspomagającym proces kształcenia. Jest jednak
jeszcze wiele aspektów wymagających poprawy i udoskonalenia.
W perspektywie dalszego rozwoju jest przygotowanie przez prowadzących zajęcia
materiałów w postaci kursów, dla wszystkich prowadzonych na Wydziale zajęć oraz
odpowiednia modyfikacja istniejących kursów - w miarę zmian w programach
nauczania poszczególnych przedmiotów. Kolejnym niezmiernie ważnym punktem w
dalszych pracach jest uwzględnienie potrzeb osób niepełnosprawnych i osób
obdarzonych darem dysleksji. Te zagadnienia mają wpływ na uniwersalność
stosowania przyjętego rozwiązania w trakcie procesu kształcenia.
6. BIBLIOGRAFIA
- Godziemba-Maliszewski M., Galwas B., Rak J. R., Platforma Modle jako
narzędzie zdalnej edukacji, Technologie Internetowe w Zarządzaniu i
Biznesie, TIZIB 2005.
- Internet,
http://moodle.org/index.php.
- Internet,
http://sakaiproject.org/index.php.
- Internet,
http://www.claroline.net/about.htm.
- Internet,
http://www.microsoft.com/Education/ClassServer4About.mspx.
- Internet,
http://www.m-learning.org/projects.shtml.
- Internet,
http://www.pugh.co.uk/products/lotus/learningspace.htm.
- Nowakowski Z., Nowe koncepcje kształcenia oparte na e-learningu, CKPiDN
w Mielcu, Zeszyty nauczycielskie, Nr 4/2005.
<<poprzednia strona