Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Pokaż wszystkoPokaż wszystko

Wyświetlanie elementów posortowanych lub przefiltrowanych

Wyświetlanie elementów posortowanych lub przefiltrowanych

Posortowane lub przefiltrowane elementy można wyświetlać, przechowując kryteria sortowania lub filtrowania w widoku niestandardowym. Sortowanie elementów nadaje im kolejność alfabetyczną lub liczbową. Po filtrowaniu wyświetlane są elementy spełniające określone kryteria.

  1. Na stronie, na której jest wyświetlana lista, biblioteka lub tablica dyskusyjna, kliknij przycisk Modyfikuj ustawienia i kolumny.
  2. W obszarze Widoki wykonaj jedną z następujących czynności:

    Zmienianie istniejącego widoku

    • Kliknij nazwę widoku w kolumnie Widok (kliknij, aby edytować).

    Tworzenie widoku

    1. Kliknij łącze Utwórz nowy widok.
    2. Kliknij typ widoku, który chcesz utworzyć.
    3. Na stronie tworzenia widoku w sekcji Nazwa wpisz nazwę widoku.
    4. Aby ustawić nowy widok jako widok domyślny, zaznacz pole wyboru Uczyń ten widok domyślnym.
  3. Wykonaj przynajmniej jedną z następujących czynności:

    Sortowanie elementów w widoku

    1. Na stronie tworzenia widoku lub edytowania widoku w sekcji Sortowanie na liście rozwijanej Najpierw sortuj według kolumny kliknij kolumnę, według której chcesz posortować elementy.
    2. Kliknij pole Pokaż elementy w kolejności rosnącej lub Pokaż elementy w kolejności malejącej.
    3. Na liście rozwijanej Następnie sortuj według kolumny kliknij kolumnę, według której następnie chcesz posortować elementy.

      Jeśli nie chcesz sortować według drugiej właściwości, kliknij pole Brak.

    4. Zaznacz pole Pokaż elementy w kolejności rosnącej lub Pokaż elementy w kolejności malejącej.

    Elementy zostaną posortowane w wybranym porządku.

    Filtrowanie elementów w widoku

    1. Na stronie tworzenia widoku lub edytowania widoku w sekcji Filtruj kliknij opcję Pokaż elementy tylko wtedy, gdy następujące stwierdzenie jest prawdą.

      Jeśli nie chcesz filtrować listy, kliknij pole Pokaż wszystkie elementy w tym widoku.

    2. Na pierwszej liście rozwijanej w obszarze Pokaż elementy, gdy kolumna kliknij kolumnę, którą chcesz filtrować według pierwszej właściwości.
    3. Na następnej liście kliknij operator, który chcesz zastosować do tej kolumny:
      • jest równe    zawiera elementy o wartościach dokładnie pasujących do wartości udostępnionych w tym filtrze.
      • jest różne od    wyklucza wszystkie elementy pasujące do udostępnionej wartości.
      • jest większe niż   uwzględnia wszystkie elementy o wartościach kolumny, występujących po wartości udostępnianej, sekwencyjnie na liście numerycznej lub alfabetycznej.
      • jest mniejsze niż   uwzględnia wszystkie elementy o wartościach kolumny, występujących przed wartością udostępnianą, sekwencyjnie na liście numerycznej lub alfabetycznej.
      • jest większe lub równe   uwzględnia wszystkie elementy o wartościach kolumny, występujących po wartości udostępnianej, sekwencyjnie na liście numerycznej lub alfabetycznej i dowolne elementy pasujące do wartości udostępnianej.
      • jest mniejsze lub równe   uwzględnia wszystkie elementy o wartościach kolumny, występujących przed wartością udostępnianą, sekwencyjnie na liście numerycznej lub alfabetycznej i dowolne elementy pasujące do wartości udostępnianej.
      • zaczyna się od   uwzględnia wszystkie elementy zaczynające się od udostępnianych znaków.
      • zawiera   uwzględnia wszystkie elementy zawierające udostępniane znaki i w udostępnianym porządku.
    4. W następnym polu wpisz wartość, którą chcesz porównywać z pozycjami w filtrowanej kolumnie.

      Różne kolumny akceptują różne wartości. Na przykład kolumna Utworzony akceptuje tylko wartości formatowane jako daty, a inne kolumny mogą akceptować tylko liczby, litery lub inne kombinacje znaków.

      Uwaga  Do określania bieżącej daty i bieżącego użytkownika można używać dwóch specjalnych wartości. Aby w kolumnie zawierającej daty filtrować według daty bieżącej, można użyć wartości [Dzisiaj]. Można użyć wartości [Ja], aby w kolumnie zawierającej nazwy użytkowników filtrować według bieżącego użytkownika widoku.

    5. Na liście w obszarze Gdy kolumna zaznacz kolumnę, operator i wartość dla drugiej reguły filtru.
    6. Zaznacz pozycję I, aby uwzględniać elementy pasujące do obu filtrów lub pozycję Lub, aby uwzględniać elementy pasujące do jednego z filtrów.

    Na przykład, aby dla poszczególnych członków zespołu były wyświetlane tylko te elementy, które każdy z nich sam utworzył, kliknij pozycję Utworzony przez na pierwszej liście, kliknij pozycję jest równe na drugiej liście, a następnie w polu wpisz wartość [Ja]. Zostanie utworzona instrukcja „Pokaż elementy dla których kolumna Utworzony przez jest równe [Ja]”. Zostaną wyświetlone tylko elementy utworzone przez danego użytkownika.

  4. U dołu strony kliknij przycisk OK.

Tematy pokrewne

Tworzenie widoków
Zmienianie nazwy lub nazwy pliku widoku
Widoki — informacje
©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.