Logo Strona główna   Dokumenty i listy   Utwórz   Ustawienia witryny   Pomoc    Przejdź w górę do witryny Publikacje
Ikona
Analiza nowych technologii informatycznych w zarządzaniu rozproszonym
Spis treści
 
Strona główna
O Katedrze
Pracownicy
Działalność naukowa
Dydaktyka
Publikacje
skrypty
podręczniki
Dla pracowników
Koło naukowe PI
ITG
Poczta
Icon
                             Okładka
 
 
  1. Podstawowe przesłanki zarządzania rozproszonego 9
  2. Wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji w formułowaniu strategii kierunkowych jednostek przedsiębiorstw rozproszonych 14

    2.1. Wprowadzenie 14 
    2.2. Strategie rozwojowe przedsiębiorstw 14 
    2.3. Metody portfelowe 15 
    2.4. Narzędzia sztucznej inteligencji 17 
    2.4.1. Systemy ekspertowe 17 
    2.4.2. Sieci neuronowe 18 
    2.5. Implementacja systemu ekspertowego 19 
    2.5.1. Charakterystyka RMSE 19 
    2.5.2. Koncepcja systemu ekspertowego 21 
    2.5.3. Realizacja koncepcji systemu ekspertowego 21 
    2.6. Implementacja sieci neuronowej 23 
    2.6.1. Charakterystyka Qnet 23 
    2.6.2. Koncepcja sieci neuronowej 23 
    2.6.3. Realizacji koncepcji sieci neuronowej 24 
    2.7. Wyniki eksploatacji systemu ekspertowego i sieci neuronowej 25 
    2.8. Podsumowanie 26
  3. Rola sieci globalnej w doskonaleniu jakości przemysłu motoryzacyjnego 27 
    3.1. Sieć Internet a przemysł motoryzacyjny 27 
    3.2. Wpływ Internetu na doskonalenie jakości w przemyśle motoryzacyjnym 28 
    3.2.1. System S.I.PRO 28 
    3.2.1.1. Bank raportów 30 
    3.2.1.2. Bank modyfikacji 32 
    3.2.2. Metoda LOT-PLOT 32 
    3.3. Wnioski 35
  4. Możliwość wykorzystania nowych usług internetowych do transmisji danych, głosu i obrazu w zarządzaniu rozproszonym 38 
    4.1. Wstęp 38 
    4.2. Wideokonferencje 39 
    4.2.1. Wymagania sprzętowe i programowe wideokonferencji 39 
    4.2.2. Zastosowania wideokonferencji 40 
    4.2.2.1. Praca grupowa 40 
    4.2.2.2. Nauczanie na odległość 40 
    4.3. Programy do błyskawicznej komunikacji 42 
    4.4. VoIP (Voice over Internet Protocol) 43
  5. Identyfikacja użytkowników Internetu w oparciu o dostępne technologie informatyczne 45 
    5.1. Wprowadzenie 45 
    5.2. Adres IP 45 
    5.3. Domena internetowa 47 
    5.4. Poczta elektroniczna - identyfikacja na podstawie źródła informacji 49 
    5.5. Identyfikacja użytkowników stron WWW 50 
    5.5.1. Identyfikator i hasło 50 
    5.5.2. Identyfikacja w oparciu o zmienne systemowe i javascripts 51 
    5.5.3. Cookies 53 
    5.6. Certyfikaty cyfrowe 54 
    5.6.1. Certyfikat cyfrowy 54 
    5.6.2. Identyfikator cyfrowy w poczcie elektronicznej 55 
    5.6.3. Certyfikaty serwera stron WWW 58 
    5.7. Zakończenie 59
  6. System ekspertowy jako narzędzie pozwalające na prowadzenie skoordynowanej polityki w rozproszonej organizacji 60 
    6.1. Wstęp 60 
    6.2. Problem koordynacji 60 
    6.3. Przykład systemu ekspertowego 62 
    6.3.1. Procesy oceny wiarygodności kredytowej przedsiębiorstwa 62 
    6.3.2. System ekspertowy 63 
    6.3.3. Baza wiedzy 64 
    6.3.4. Użytkowanie systemu ekspertowego 64 
    6.4. System ekspertowy w banku 65 
    6.5. Wnioski 66
  7. Komplementarne wykorzystanie sieci neuronowej oraz systemu ekspertowego w analizie finansowej przedsiębiorstwa zdywersyfikowanego 69 
    7.1. Wprowadzenie 69 
    7.2. Systemy hybrydowe 70 
    7.3. Integracja systemów ekspertowych i sieci neuronowych 71 
    7.4. Koncepcja budowy hybrydowego systemu sztucznej inteligencji do interpretacji wyników analizy DuPonta 72 
    7.5. Wnioski 75
  8. Rozproszone bazy danych w informatycznych systemach zarządzania 77 
    8.1. Wprowadzenie 77 
    8.2. Architektura scentralizowana a architektura rozproszona 78
    8.3. Charakterystyka zarządzania rozproszonego 79 
    8.4. Przegląd standardów wykorzystywanych podczas tworzenia systemów rozproszonych 81 
    8.5. Model systemu zarządzania w środowisku rozproszonym na standardzie CORBA 83 
    8.6. Podsumowanie 86
  9. Narzędzia zarządzania wiedzą w środowiskach rozproszonych i mobilnych 87 
    9.1. Definicje 87 
    9.2. Funkcje realizowane przez aplikacje zarządzania wiedzą 89 
    9.3. Użyteczność narzędzi zarządzania wiedzą w procesie sprzedaży 91 
    9.3.1. Przygotowanie transakcji 91 
    9.3.2. Transakcja 91 
    9.3.3. Przekazanie zdobytej wiedzy do bazy 92 
    9.4. Znaczenie aplikacji zarządzania wiedzą w środowisku rozproszonym i mobilnym 92 
    9.5. Wnioski 93
  10. Wybrane aspekty bezpieczeństwa rozproszonych systemów komputerowych 94 
    10.1. Wprowadzenie 94 
    10.2. Bezpieczeństwo 94 
    10.3. Zapory ogniowe 95 
    10.3.1. Definicja zapory ogniowej 95 
    10.3.2. Podstawowe architektury 95 
    10.3.2.1. Architektura klasyczna 96 
    10.3.2.2. Architektura ze strefą zdemilitaryzowaną 96 
    10.3.2.3. Architektura ze strefą zdemilitaryzowaną oraz dodatkową ścianą ogniową 97 
    10.4. Zasady bezpieczeństwa 98 
    10.5. Ogólna charakterystyka rozwiązania firmy Microsoft 99 
    10.6. Praktyczne możliwości oprogramowania ściany ogniowej 102 
    10.6.1. Zarządzanie bezpieczeństwem sieci 102 
    10.6.2. Ochrona sieci 105 
    10.6.3. Wykrywanie włamań i reagowanie 105 
    10.6.4. Zachowanie równowagi funkcjonującego systemu 106 
    10.7. Studium przypadku: przedsiębiorstwo Avanade 107 
    10.8. Podsumowanie 108
  11. Metody taksonomii w analizie działalności przedsiębiorstw rozproszonych 110 
    11.1. Przedsiębiorstwo rozproszone 110 
    11.2. Metoda klasyfikacji obiektów 111 
    11.3. Analiza działalności na przykładzie Holdingu Węgielek 111 
    11.4. Wnioski 113
  12. Problem lokalizacji centrum dystrybucji w przedsiębiorstwie rozproszonym 114 
    12.1. Wprowadzenie 114 
    12.2. Zagadnienie lokalizacji-jedno centrum dystrybucji 114 
    12.2.1. Programowanie celowe w zagadnieniu lokalizacji 120 
    12.2.2. Zastosowanie metody Electre I w zagadnieniu lokalizacji 120 
    12.3. Zagadnienie lokalizacji - dwa lub więcej centrów dystrybucji 122 
    12.3.1. Model optymalizacji lokalizacji dwóch centrów dystrybucji 124 
    12.3.2. Problem lokalizacji - zagadnienie dal co najwyżej p centów dystrybucji 125 
    12.4. Zagadnienie lokalizacji - zastosowanie algorytmu genetycznego 128 
    12.4.1. Algorytm genetyczny w zagadnieniu wyboru lokalizacji centrów dystrybucji przy nieznanych potencjalnych lokalizacjach 129 
    12.4.1.1. Kodowanie 129 
    12.4.1.2. Ocena przystosowania poszczególnych rozwiązań 130 
    12.4.1.3. Proces reprodukcji 131 
    12.4.1.4. Krzyżowanie i mutacja 131 
    12.4.1.5. Warunek zatrzymania 132 
    12.4.1.6. Modyfikacje i uwagi 133 
    12.4.2. Algorytm genetyczny w zagadnieniu wyboru lokalizacji centrum dystrybucji przy znanych potencjalnych lokalizacjach 133
  13. Zarządzanie wdrażaniem projektu systemu informatycznego 135
    13.1. Wstęp 135 
    13.2. Projekt a działalność rutynowa 135 
    13.3. Mapa projektu (kamienie milowe) 136 
    13.4. Wdrażanie systemów informatycznych 137 
    13.4.1. Zdefiniowanie celu i przeznaczenia systemu 137 
    13.4.2. Planowanie 137 
    13.4.3. Opracowanie i testowanie 137 
    13.4.4. Test akceptacyjny (potwierdzenie koncepcji) 138 
    13.4.5. Wdrożenie pilotowe 139 
    13.4.6. Właściwe wdrożenie systemu 139 
    13.4.7. Analiza powdrożeniowa 139 
    13.4.8. Podsumowanie 140