
Wstęp
1. AUTOMATY KOMÓRKOWE I ICH WŁASNOŚCI
1.1. Definicja automatu komórkowego
1.2. Automaty komórkowe jednowymiarowe
1.2.1. Reguły lokalne jednowymiarowych automatów komórkowych
1.3. Klasyfikacja automatów komórkowych
1.3.1. Klasyfikacja na podstawie obserwacji
1.3.2. Klasyfikacja na podstawie reguł
1.4. Odwracalność
1.5. Automaty komórkowe uniwersalne
1.6. Automaty komórkowe z pamięcią
1.6.1. Inne rodzaje pamięci
1.7. Samoorganizowany stan krytyczny
1.7.1. SSK w piasku
1.7.2. SSK w automacie komórkowym "Życie"
2. PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ AUTOMATÓW KOMÓRKOWYCH W BADANIU OPINII PUBLICZNEJ
2.1. Modelowanie opinii publicznej
2.2. Model Sznajdów
3. ZASTOSOWANIE AUTOMATÓW KOMÓRKOWYCH W BADANIU PROCESÓW EKONOMICZNYCH
3.1. Model zmian aktywności gospodarczej
3.2. SSK w zjawisku ekonomicznym
3.3. Zastosowanie automatów komórkowych do symulacji zachowań konsumentów na rynku
3.3.1. Wykorzystanie modelu Snajdów
3.3.2. Model wpływu zachowań otoczenia na decyzje konsumentów
3.3.3. Wykorzystanie modelu Axelroda
3.3.4. Wykorzystanie modelu Schellinga
3.3.5. Weryfikacja przedstawionych modeli zachowań konsumentów
3.4. Zastosowanie automatów komórkowych do symulacji interakcji między przedsiębiorstwami
3.4.1. Model interakcji między przedsiębiorstwami oparty na wcześniejszych interakcjach
3.4.2. Model uwzględniający predyspozycje przedsiębiorstw do interakcji
3.4.3. Weryfikacja modeli interakcji między przedsiębiorstwami
ZAKOŃCZENIE
Literatura
Streszczenie