Logo Strona główna   Dokumenty i listy   Utwórz   Ustawienia witryny   Pomoc    Przejdź w górę do witryny Publikacje
Ikona
Teoria gier
Spis treści
 
Strona główna
O Katedrze
Pracownicy
Działalność naukowa
Dydaktyka
Publikacje
skrypty
podręczniki
Dla pracowników
Koło naukowe PI
ITG
Poczta
Icon
                            Okładka
 
 
  1. Podstawowe definicje i pojęcia teorii gier 15
    1.1 Wstęp 15 
    1.2 Podstawowe pojęcia i terminologia 15 
    1.3 Klasyfikacja konfliktów 18
    1.4 Klasyfikacja modeli gier 21 
    1.4.1 Normalna forma zapisu gry 21 
    1.4.2 Ekstensywna forma zapisu gry 23 
    1.4.3 Diagram przepływu do opisu i rozwiązań gier wieloosobowych 24
  2. Teoria gier niekooperacyjnych 30 
    2.1. Gry macierzowe 30 
    2.1.1. Gry dwuosobowe o sumie zerowej. Równowaga punktu siodłowego 30 
    2.1.2. Gry dwuosobowe o sumie niezerowej Równowaga Nasha 35 
    2.1.3. Gry dwuosobowe o sumie niezerowej Równowaga hierarchiczna Stackelberga 41 
    2.2. Drzewa gry 42 
    2.2.1. Drzewa dla gier jednoetapowych 42 
    2.2.2. Drzewa dla gier wieloetapowych 46 
    2.3 Gry różniczkowe 48
  3. Metody rozwiązań gier macierzowych 51 
    3.1 Wstęp 51 
    3.2 Rozwiązania w strategiach czystych i bezpiecznych. Procedura minimax-maxmini 52 
    3.3 Rozwiązania zadań programowania liniowego - algorytm simplex 57
    3.4 Rozwiązywanie gier o sumie zerowej w strategiach mieszanych 61 
    3.5 Graficzna metoda rozwiązywania gier macierzowych o sumie zerowej 71 
    3.6 Rozwiązywanie dwuosobowych gier o sumie niezerowej w strategiach mieszanych 74 
    3.6.1 Algorytm Lemkego - Howsona - przypadek niezdegenerowany 75 
    3.6.2 Algorytm Lemkego - Howsona - przypadek zdegenerowany 83
  4. Przykłady i rozwiązania gier macierzowych 90 
    4.1. Wstęp 90 
    4.2. Przykłady gier 90 
    4.2.1. Gra w "marynarza" i gry do niej pokrewne 90 
    4.2.2. Gra w "morra" 94 
    4.2.3. Gra w karty z bluffowaniem 95
    4.2.4. Gra typu "drapieżnik - ofiara" 96 
    4.2.5. Gra w szachy 98 
    4.2.6. Gry macierzowe w optymalnym lokowaniu inwestycji 99 
    4.2.7. Gra typu "walka płci" 101 
    4.2.8. Gra typu "Dylemat Więźnia" 102 
    4.2.9. Dalsze przykłady gier dwumacierzowych 104 
    4.2.10. Gra przeciw Naturze 109 
    4.2.11. Gra hierarchiczna typu "Kierownik - Podwładny" 111 
    4.3. Przykład rozwiązań gier strategiach mieszanych 113 
    4.3.1. Rozwiązanie gry w "morra"( przykład 3) 113 
    4.3.2. Rozwiązanie gry w karty z bluffowaniem (przykład 4) 115 
    4.3.3. Rozwiązanie gry typu "drapieżnik - ofiara" (przykład 5) 117 
    4.3.4. Rozwiązanie gry o optymalnym zarządzaniu (przykład 7) 120 
    4.4. Prezentacja algorytmu komputerowego 121
  5. Dwuosobowe gry negocjacyjne 125 
    5.1. Problem przetargu i schemat arbitrażowy 125 
    5.2. Schemat arbitrażowy Nasha 132 
    5.3. Wykorzystanie strategii gróźb jako punkt status quo 136 
    5.4. Przykład gry negocjacyjnej między pracodawcą a pracobiorcą 139
  6. Gry n - osobowe 142 
    6.1. Niekooperacyjne gry n- osobowe 143 
    6.1.2. Przykład gry 3 - osobowej o sumie niezerowej 144 
    6.2. N - osobowe gry kooperacyjne z wypłatami ubocznymi 145 
    6.2.1. Funkcja charakterystyczna gry 145 
    6.2.2. Trzyosobowy "Dylemat Więźnia" 147 
    6.2.3. Superaddytywność. Imputacja 148 
    6.2.4. Rozwiązanie von Neumanna i Morgensterna (rozwiązanie NM) 249 
    6.2.5. Rdzeń gry 151 
    6.3. Inne koncepcje rozwiązań n - osobowych gier 152 
    6.3.1. Wartość Shapleya 153 
    6.3.2. Teorie M - stabilności. Zbiory przetargowe 156 
    6.3.3. Teoria Y - stabilności 158 
    6.3.4. Nukleous oraz punkt Gately`ego jako pojedyncze imputacje 159
  7. N-osobowe hierarchiczne gry koalicyjne 163 
    7.1. Problem balansowanie na linii montażowej BLM 164 
    7.2. Wieloosobowe gry z koalicjami 167 
    7.2.1 Teoriogrowe podejście do analizy dynamicznych systemów hierarchicznych 167 
    7.3. Opis problemu BLM jako wieloosobowej hierarchicznej dynamicznej gry z koalicjami 169 
    7.3.1. Formalizacja problemu BLM jako dynamicznej gry z koalicjami 169 
    7.3.2. Formalizacja zachowań graczy 172 
    7.3.3. Uwagi formalne 175 
    7.4. Przykłady 175 
    7.5. Algorytm rozwiązujący 180
  8. Gry stochastyczne 183 
    8.1. Skończone decyzyjne procesy Markowa 184 
    8.1.1. Zdyskontowany decyzyjny proces Markowa 185 
    8.2. Zdyskontowane stochastyczne gry dwuosobowe 188 
    8.3. N - osobowe gry stochastyczne z koalicjami 193 
    8.3.1. Formalizacja n - osobowej stochastycznej gry z koalicjami 194
    8.3.2 Wprowadzenie wypłat w grze 203
  Literatura 209