Logo Strona główna   Dokumenty i listy   Utwórz   Ustawienia witryny   Pomoc    Przejdź w górę do witryny Publikacje
Ikona
Zarządzanie informacjami w przedsiębiorstwie
Spis treści
 
Strona główna
O Katedrze
Pracownicy
Działalność naukowa
Dydaktyka
Publikacje
skrypty
podręczniki
Dla pracowników
Koło naukowe PI
ITG
Poczta
Icon
                            Okładka
 
 
  Wprowadzenie 7
  1. Rozwój strategii projektowania systemów informatycznych zarządzania 11
    1.1. Pojęcie systemu informatycznego 11 
    1.2. Strategia projektowania 16 
    1.3. Kompleksowy system informatyczny 19 
    1.4. Wzorce teoretyczne a praktyka 23 
    1.5. Rodzaje strategii projektowania 25 
    1.6. Konieczność modyfikacji (rozwoju) metodyki projektowania systemów informatycznych 28
  2. Wybrane problemy budowy SIZ 37 
    2.1. Strategiczne zmiany w rozwoju systemów informatycznych zarządzania 37 
    2.2. Projektowanie SIZ 39 
    2.3. Hurtownia danych(Data Warehouse) 45 
    2.4. Koncepcja agenta oprogramowania 53 
    2.4.1. Softwarowi agenci 53 
    2.4.2 Struktura softwarowego agenta 55
  3. Metodyka projektowania systemów informatycznych 57 
    3.1. Tradycyjne a systemowe podejście do projektowania 57 
    3.2. Diagnostyczna metodyka projektowania systemów informacyjnych 59 
    3.3. Prognostyczna metodyka projektowania systemów informatycznych 62 
    3.4. Dokumentacja projektowa systemów informatycznych 66 
    3.5. Cykl życia systemu informatycznego 72 
    3.6. Analiza w cyklu życia systemu informatycznego 74 
    3.7. Potrzeba wprowadzania technologii informacyjnej do organizacji 76 
    3.7.1. Uwzględnienie kultury organizacji jako warunek udanych procesów innowacyjnych 76 
    3.7.2. Koncentracja raczej na ludziach niż na technologii 77 
    3.7.3. Przyswajanie lokalnych norm, preferencji, praktyk – być nawet nowego języka lub sposobu mówienia w celu dostosowania się 77 
    3.7.4. Uwzględnienie specyfiki podejmowania decyzji w układzie lider- decydent- ekspert 77 
    3.7.5. Większy wpływ ekspertów na proces podejmowania decyzji w związku z szerszym wprowadzeniem TI 77 
    3.7.6. Zarządzanie jest ważnym determinantem sukcesu, lecz jego wkład jest rozumiany przez implementację, a nie poprzez formułowanie początkowej strategii 78 
    3.7.7. Spłaszczanie struktury organizacyjnej 78 
    3.7.8. Orientacja stanowisk lub zespołów problemowych wokół procesów biznesowych 79 
    3.7.9. Integralne narzędzia wspomagania analizy i projektowania systemów informatycznych 79 
    3.8. Zastosowanie narzędzi CASE do analizy projektu 81 
    3.9. Metodyka EasyCase™ 85 
    3.10. Wybór metody - zalety i wady każdej z nich 92 
    3.10.1. Badanie ryzyka wprowadzenia techniki informacyjnej jako części analizy 94 
    3.10.2. Możliwości zapobiegania ryzyku 95 
    3.10.3. Systemy sterowania ryzykiem 96
  4. Systemy ekspertowe 102 
    4.1. Definicje i klasyfikacja systemów ekspertowych 102 
    4.2. Ogólna koncepcja systemu ekspertowego 106 
    4.3. Narzędzia budowy systemów ekspertowych 112 
    4.3.1. Typowe języki programowania 112 
    4.3.2. Shelle systemów ekspertowych 113 
    4.3.3. Języki uniwersalnej reprezentacji 115
    4.3.4. Funkcje narzędzi systemów ekspertowych 117 
    4.4. Działanie systemu ekspertowego 121 
    4.5. Wpływ SE na efektywność podejmowania decyzji 125 
    4.6. Rynek zastosowań systemów ekspertowych 128 
    4.7. Rozwój i wdrażanie systemu ekspertowego w organizacji 130 
    4.8. Integracja SE z SWD 133
  5. Ocena efektywności wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRP II 139 
    5.1. Przesłanki stosowania systemów MRP II 139 
    5.2. Używane skróty i podstawowe pojęcia 140 
    5.3. Standard MRP II 141 
    5.4. Kryterium efektywności wdrożenia 143 
    5.5. Wstępne czynniki warunkujące powodzenie wdrożenia 144 
    5.5.1. Czynniki zewnętrzne 144 
    5.5.2. Wewnętrzne czynniki sukcesu wdrożenia 146 
    5.6. Proces wdrażania a czynniki warunkujące jego powodzenie 148 
    5.6.1. Gospodarka materiałowa 148 
    5.6.2. Zaopatrzenie 150 
    5.6.3. Zarządzanie produkcją 151 
    5.7. Podsumowanie 154 
    5.8. Uwagi do harmonogramu wdrożenia 155
  Załącznik harmonogramy wdrożeń 159