![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aby wiedzieć, jaki zasięg ma witryna sieci Web, należy śledzić liczbę użytkowników odwiedzających witrynę, typ oraz liczbę trafień w witrynę, a także inne informacje dotyczące używania witryny. Program Microsoft Windows SharePoint Services oferuje narzędzia do analiz użycia witryny. Raporty podsumowujące i szczegółowe dotyczące użycia dostarczają następujących informacji:
Śledzenie informacji o użyciu może być przydatne do identyfikowania, która zawartość witryny jest używana często (a więc powinna zostać zachowana), a która rzadko (i może zostać zarchiwizowana). Oprócz statystyk związanych z użyciem witryny, można śledzić ilość miejsca, jakie zajmuje witryna, oraz poziom aktywności, jaki generuje witryna. Informacje te są gromadzone w ramach śledzenia przydziałów witryn. Aby uzyskać więcej informacji na temat przydziałów, zobacz Zarządzanie przydziałów i blokad witryn.
Raporty użycia korzystają z danych zapisanych w dziennikach, które są gromadzone z witryn sieci Web i przechowywane w bazie danych zawartości dla poszczególnych serwerów wirtualnych. Dane z dzienników stanowią zapis podsumowujący transakcje realizowane w witrynie. W wyświetlanym raporcie użycia dane są ułożone w postaci listy. Statystyki użycia witryny mogą wyświetlać tylko członkowie grupy lokacji Administrator (lub dysponujący prawem Wyświetlanie danych użycia).
Dane podsumowujące działanie witryny można wyświetlać za pomocą strony Ustawienia witryny.
Ustawienia dotyczące przetwarzania dziennika użycia konfiguruje się za pomocą poleceń z administracyjnych stron HTML. Na poziomie strony Administracja centralna programu SharePoint można kontrolować następujące aspekty:
Analiza użycia nie jest domyślnie włączona. Aby używać funkcji analizy użycia na danym serwerze, należy włączyć rejestrowanie danych analizy użycia. Pliki dzienników do śledzenia informacji o użyciu są tworzone codziennie. Fakt przetworzenia pliku dziennika jest oznaczany specjalną flagą. Aby nie śledzić danych użycia i zaoszczędzić miejsce na dysku, należy wyłączyć rejestrowanie danych na potrzeby analizy użycia.
Domyślnie pliki dzienników są ustawione na przetwarzanie codziennie o 1:00 rano. Przetwarzanie dzienników użycia można zaplanować na bardziej wygodną porę, kiedy witryna jest najmniej używana. Jeśli witryny sieci Web są na przykład używane głównie przez wewnętrznych pracowników, można zaplanować przetwarzanie dzienników na noc, kiedy wymagania dostępności witryn są mniejsze niż w czasie godzin pracy. Jeśli jest używanych wiele serwerów, przetwarzanie można rozłożyć w czasie. Można na przykład skonfigurować przetwarzanie tak, aby zaczęło się o północy, i rozłożyć je w czasie co 15 minut, aby dla serwera nr 1 zaczęło się o godzinie 00:00, dla serwera nr 2 o godzinie 00:15, dla serwera nr 3 o godzinie 00:30 itd.
Domyślnie pliki dzienników znajdują się w folderze %windir%\system32\LogFiles\STS. Wewnątrz tego folderu można znaleźć po jednym folderze dla każdego serwera wirtualnego, a z kolei w tych folderach — podfoldery dla poszczególnych dni. W razie potrzeby można określić dowolną inną lokalizację.
Uwaga Jeśli zostanie wybrana inna lokalizacja plików dzienników, należy nadać grupie użytkowników STS_WPG uprawnienia Odczyt, Zapis i Aktualizacja do tego katalogu. Bez tych uprawnień pliki dzienników użycia nie mogą być tworzone ani aktualizowane. Aby uzyskać więcej informacji na temat ustawiania uprawnień tego katalogu, zobacz Pomoc systemu Microsoft Windows.
W programie Microsoft Windows SharePoint Services dane analiz użycia są zbierane z zewnętrznych serwerów sieci Web i gromadzone w plikach tymczasowych. Kiedy ma miejsce zaplanowane przetwarzanie dziennika, dane te są wpisywane do baz danych zawartości na serwerach wewnętrznych. Dane użycia są gromadzone dla całego serwera wirtualnego jednocześnie, nawet jeśli znajdują się na nim osobne witryny sieci Web najwyższego poziomu. Oglądając dane z administracyjnych stron HTML, można wyświetlić tylko dane dotyczące określonej witryny lub podwitryny sieci Web, a nie dane dotyczące serwera wirtualnego czy całej witryny najwyższego poziomu razem ze wszystkimi jej podwitrynami. Aby uzyskać informacje na temat typu danych gromadzonych w dziennikach analiz użycia oraz sposobu wyświetlania raportów użycia, zobacz temat Analizowanie użycia witryny sieci Web.
Dane użycia są przechowywane przez 31 miesięcy. Informacje codzienne są przechowywane przez 31 dni. Pliki dzienników nie są usuwane nawet po zakończonym przetwarzaniu. Procesy zajmujące się analizą użycia działają dzięki usłudze czasomierza aplikacji SharePoint, która zarządza czasem przetwarzania dzienników. Aby uzyskać więcej informacji na temat usługi czasomierza aplikacji SharePoint, zobacz temat Zaplanowane zadania.
Ustawienia dotyczące przetwarzania danych użycia można zmieniać za pomocą strony Administracja centralna programu SharePoint. Aby móc konfigurować ustawienia analizy użycia, użytkownik musi być administratorem komputera lokalnego albo członkiem grupy administratorów programu SharePoint.