Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Pokaż wszystkoPokaż wszystko

Sortowanie i dostosowywanie kolejności elementów — informacje

Sortowanie i dostosowywanie kolejności elementów — informacje

Typ sortowania i porządkowania elementów zależy od typu listy, z którą pracujesz i jej konfiguracji. Wszystkie listy, biblioteki dokumentów, biblioteki obrazów i tablice dyskusyjne można sortować w kolejności alfabetycznej. Niektóre typy list można sortować w kolejności niestandardowej.

Porównanie sortowania i kolejności niestandardowej

Sortowanie alfanumeryczne   Podczas sortowania listy, biblioteki dokumentów, biblioteki obrazów lub tablicy dyskusyjnej program Microsoft Windows SharePoint Services zmienia układ wierszy według zawartości kolumny. Sortowanie w kolejności rosnącej powoduje alfanumeryczne ustawienie wierszy od 0 do 9, od A do Z i od najstarszych do najnowszych. Sortowanie w kolejności malejącej powoduje ustawienie wierszy od 9 do 0, od Z do A i od najnowszych do najstarszych.

Dwa sposoby sortowania elementów

  1. Sortowanie elementów w bieżącym widoku.
  2. Przełączenie do widoku, w którym są wyświetlane sortowane elementy.

Kolejność niestandardowa   Jeśli zostanie wybrana opcja kolejności niestandardowej, użytkownicy mogą dokładnie określać miejsca, w których mają być wyświetlane poszczególne elementy zamiast określać kolejność alfanumeryczną.

Sposoby sortowania lub dostosowywania kolejności elementów

Zastosuj kolejność sortowania   Można szybko sortować elementy podczas wyświetlania listy, biblioteki dokumentów lub tablicy dyskusyjnej w przeglądarce sieci Web, klikając nazwę kolumny.

Zastosuj kolejność niestandardową   Jeśli ta opcja jest dostępna na liście, z którą pracujesz, możesz zastosować kolejność niestandardową, klikając na pasku narzędzi przycisk Zmień kolejność, a następnie określając miejsca, w których mają znaleźć się poszczególne elementy listy.

Definiuj widok   Dla wszystkich list można skonfigurować widok publiczny lub prywatny, w którym będą wyświetlane elementy w zdefiniowanej domyślnej kolejności sortowania. W niektórych listach zamiast określać domyślną kolejność sortowania można włączyć widok, aby użytkownicy mogli zastosować kolejność niestandardową. Jeżeli podczas definiowania widoku zostanie wybrana opcja określania niestandardowej kolejności sortowania, można określić maksymalnie dwie kolumny, których elementy będą sortowane. Elementy będą sortowane najpierw według kolumny zdefiniowanej jako główna kolumna sortowania. Aby sortować elementy w ten sposób, należy kliknąć hiperłącze, aby wyświetlić widok.

Jeżeli wybierzesz kolejność niestandardową, użytkownicy wyświetlający listę mogą dokładnie określać miejsca, w których mają być wyświetlane poszczególne elementy.

Uwaga  Aby zdefiniować widok publiczny, musisz być członkiem grupy witryn Administratorzy lub członkiem grupy witryn z uprawnieniami Zarządzanie listami.

Tematy pokrewne

Sortowanie elementów
Układanie elementów listy w niestandardowej kolejności
Zezwalanie na niestandardowe porządkowanie elementów i zabranianie go
Widoki — informacje
©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.